Sunday 9 August 2015

‘不要奢求太多,会得到的更多’ You can gain more then what you have expected

‘不要奢求太多,会得到的更多’
You will gain more then what you have expected when you are not expecting too much 
小时候的我只能够通过书本,电视节目, 还有很多的听说,听说,和听说。 说实在的, 我从来没想过自己可以只身到一个完全陌生的地方——中国。当初来到深圳的第二天,在住宿家庭起床的那一刻,我甚至不敢相信自己已经到中国了。不过,这次应该不算完全只身吧,因为还有一位跟我一样国籍,漂亮的志愿者,小沄。有了小沄的陪伴, 不会那么的孤单也比较放心。 当然,这可不是训练自己变得依赖的理由而是互相帮忙,互相的成长。

When I was a kid, I only know China through books, television show and heard the stories from other people. I never expected that I could come to China by myself one day. It's just like a dream. This journey is getting fun with another friend from Malaysia too who named Xiao Yun. Of course, it's not the reason to let myself become dependent but to help each other to grow up and learn something through out this journey.




我从来没想过自己是如此的有勇气实现了想要到处旅游的梦想。 想当初才刚进大一的时候, 懵懵懂懂的我和朋友们,在经过摆在学校走廊介绍各社团时,AIESEC的团员们很积极的跟我们分享关于AIESEC交流志愿者的活动,还邀约我们去听其他参与过的参赛者们的分享会。 听完分享会再加上朋友们的怂恿之下, 我提起了勇气去面试。 第一次的面试顺利的通过了,可是,缺乏信心的我却把机会从手中溜走了。遗憾就这样栓在我的脑海里。 每当AIESEC召开面试和分享会都会让我产生无数的幻想,以我的能力,我能不能够胜任,能不能帮助到需要帮助的人, 能不能比现在更独立。无数的能不能一直出现在我的脑海里没有停休过。

I never think that I have the courage to fulfill my dream to go travelling oversea. Still remember the time when I in the freshman year, I have met some of the AIESEC member that so excited to introduce my friends and I to join the exchange program. The first try is joining their sharing program. After the sharing, I had decided to go for the 1st interview. However, I have let go the 1st chances I got because lack of confidence. The regret feeling is so strong and always struggling in my mind. 



终于, 在大二的第二学期, 又鼓起了勇气去参加面试。这一次的面试当然有通过,要不然就不会有现在‘过去式的日记’跟大家分享。每一位参与者当确认会参与这项活动时会被要求发送一张‘I’m going’(我即将去)的字眼拍张照。

At last, I went to another interview again when I was in Year 2. The interview have passed, if not, there will not be any diaries exist in this blog. After the participants have decided to go, we are 
required to take a photo which marked the words 'I'm going' as a encouragement for others to join. =) 
#impactmoment 







*文章属简约版因为担心文字过于繁*
下一章:AIESEC交流志愿者的过程
Next: The progress flow of AIESEC exchange program 

No comments:

Post a Comment